Friday, December 11, 2009

Mencari Wasiat Tok-Tok Guru

KU TEMUI WASIAT SHEIKH ABDULLAH FAHIM

Sekarang sudah ada timbul di Malaya mazhab Khawarij yakni mazhab yang keluar dari mazhab 4 mazhab Ahlis Sunnah wal Jama`ah. Maksud mereka itu hendak mengelirukan faham awam yang sebati dan hendak merobohkan pakatan bangsa Melayu yang jati. Dan menyalahkan kebanyakan bangsa Melayu.

Hukum-hukum mereka itu diambil daripada kitab Hadyur-Rasul yang mukhtasar daripada kitab Hadyul-'Ibad dikarang akan dia oleh Ibnul Qayyim al-Khariji, maka Ibnul Qayyim dan segala kitabnya ditolak oleh ulama Ahlis Sunnah wal Jama`ah.


Tuan - tuan bangsa Melayu jangan tertipu daya hasutan mereka itu dikeluar hukum - hukum yang tiada terpakai dalam Mazhab Syafie, dan fatwa mereka itu akan masalah yang buruk - buruk, sudah terdengar kepada awam, harapan bangsa Melayu jangan berpecah belah sesama bangsa sendiri.


Siapa yang datang kepada kamu dan menyuruh kamu semua supaya taat kepada seorang lelaki tertentu tujuannya untuk memecahkan persatuan kamu dan menghancurkan kesatuan kamu maka bunuhlah akan dia.


[dipetik sepenuhnya dari blog 'Takut Pada Azab Allah']

4 comments:

Unknown said...

kawan lama red spot di pantai bangsar. sila balas dan give me your hp no

ponpakya said...

016-2202627

Al-Guz said...

Apapun kena jalankan syariat(42:13).. Janji hukum mesti hukum Islam

Al Mahadaya said...

Hamba sebagai seorg Melayu bersumpah dgn darah hamba, akan hamba bangkitkan semula bangsa hamba yg selama ini ditipu dan diperbodohkan oleh bangsa lain. Bangsa hamha bangsa berdaulat dan menjunjung tinggi amanat tuhan walau nyawa hilang di badan. Perjuangan hamba atas nama agama dan bangsa dan ingatlah bhw hamba tidak akan sama sekali tunduk kpd mana2 manusia yg telah mengkhianati bangsa hamba. Hamba akan bangunkan singa2 tuhan dari keturunan nabi Daud dan manusia akan melihat bagaimana dgn izin tuhan dan berkat nabi2 yg diutus, hamba tidak mungkin di kalahkan. http://1asalama.blogspot

Cabaran & Harapan

Buku ini merakamkan catatan pengembaraan siri Kembara Jejak Warisan Jawi (JWJ) ke luar negara yang memberi seribu cabaran dan harapan kep...