Friday, May 14, 2010

Seminar 'Bicara Ulama' Alam Melayu

Ruang berhimpun dan gabungan tenaga anak-anak Bani Jawi di Semenanjung Tanah Melayu yang berusaha memertabatkan kembali budaya dan warisan kita di seluruh Tanah Jawi




[sila click untuk keterangan lanjut]
Majma' Budaya dan Warisan Jawi

2 comments:

Al Mahadaya said...
This comment has been removed by the author.
Al Mahadaya said...

Kemenangan kian hampir!!
Terbaru kes ustazah berzina dgn warden sekolah. Ustazah pakai tudung labuh dgn sarung tangan. Kena denda RM3,000 jer kalu ikut agama hamba kena sebat tanpa kesian.
Pendidikan seks di sekolah kini lebih mudah kerana anak2 bersekolah boleh tengok ustazah tunjuk contoh dan ikut ramai2. Tapi kena pakai tudung ler sbb org Islam kalu buleh pakai sarung tangan gak, ikut contoh ustazah solehah.
Ada kes terdahulu ttg minum arak dan wanita itu hendak di sebat kerana minum di khalayak ramai. Di dlm al quran, tuhan tidak pernah hukumkan arak itu haram dan tiada hukumannya di dlm al quran. Jadi, dari sudut Islam, minum arak lebih besar kesalahan dari berzina. Patutler kat youtube byk kes budak2sekolah berzina. Hamba bersyukur diberi hidayah dari tuhan dan dpt hamba ajarkan anak2 hamba ttg agama tuhan. Hamba tidak benarkan anak2 hamba di ajar ttg agama di sekolah dan ianya mmg tanggungjwb hamba. Dengar boleh ikut jgn. Takkan Melayu Hilang Di Dunia.

Cabaran & Harapan

Buku ini merakamkan catatan pengembaraan siri Kembara Jejak Warisan Jawi (JWJ) ke luar negara yang memberi seribu cabaran dan harapan kep...