Mencari Asal Usul Tamadun MELAYU

Semuanya sudah hampir bersedia... sudah hampir pada tarikhnya, iaitu 25hb Mei 2011, konvoi Jejak Warisan Jawi II akan mula bergerak menuju ke Thailand untuk mengimbas kembali laluan kami pada tahun lepas...... kemudian ke Kambodia, Utara Vietnam, Laos, Yunan China dan akhirnya berpatah balik untuk memasuki Burma dan pulang ke Semenanjung melalui Thailand juga.


Sekali lagi kami akan menjelajah wilayah-wilayah yang asalnya tercatat Tamadun Melayu di sini dan wilayah Yunan China yang mempunyai hubungan rapat dengan Tamadun Melayu.

Kita harus bangga dengan kedaulatan dan ketamadunan Melayu kerana punya asal-usul yang benar sejak ribuan tahun lalau.... hanya pada hari ini anak2 melayu kurang yakin pada bangsanya sendiri adalah kerana kurang mengetahui sejarah silam setelah diputar belitkan oleh bangsa pendatang. Sehinggakan pada hari ini, anak2 Melayu sanggup agungkan bangsa lain dan menggangkat bangsa lain untuk tunjuk ajar mereka bagaimana untuk bermasyarakat sedangkan amalan bangsa Melayu sudah cukup lengkap dalam hal ini.

Ini adalah kerana kita menolak sejarah kerana kejahilan kita....

Oleh itu konvoi Jejak Warisan Jawi II akan terus meneroka bersama akbar rasmi Utuasan Malaysia selama 21 hari dengan kenderaan 4x4 (bersama anggota Blackwind Adventure Team dan Ahli WarisAlam) merentas 7 negara mulai 25hb Mei - 14 Jun 2011.

Moga2 usaha kita bersama dapat terus menyelamatkan anak2 Melayu dari segi kefahaman sejarah akan hal TAMADUN AGUNG BANGSA MELAYU.

[gambar di atas semasa Sidang Media pada 08.04.2011]

Untuk maklumat lengkap mengenai ekspedisi JEJAK WARISAN JAWI II sila layari www.jwjonline.com

No comments: