Sunday, June 1, 2008

Mencari Hati Yang Sejiwa

KETEMU REALITI MIMPI DI MASAI

Memang sukar sekiranya mahligai yang dibina hanya dari gumpalan-gumpalan pasir yang bakal roboh apabila di balun ombak yang kerap mengusik pantai.... Hati pasti akan terluka melihat kehancuran itu dan kenangan boleh lebih menikam sekiranya kita memaksa diri mengenang akan perilaku itu.... Jangan sesekali menyiksa diri, bertahan pada yang rapuh, ia bisa menyiksa dan jalan kita akan tersangkut akibat meramas jiwa mengejar yang pasti terlepas.

Begitulah kisah dalam diri seorang sahabat yang terpaksa membawa diri bersama anak-anaknya kerana mahligai yang dibina roboh dan tak mampu berkerat rotan mempertahankan maruah sebagai seorang lelaki.... namun apapun, kata orang tua-tua, bunga tidak lah sekuntum yang sentiasa kembang di taman indraloka... yang perlu hanyalah tabah diri dan sesekali menoleh dan memasangkan akan telinga.... Insyallah ketemu jua akhirnya.

Atas izin dan kehendak Nya.... yang kaseh itu bertemu dan mengikat janji di Masai.

Selamat Pengantin Baru wahai Sahabat.

No comments:

Cabaran & Harapan

Buku ini merakamkan catatan pengembaraan siri Kembara Jejak Warisan Jawi (JWJ) ke luar negara yang memberi seribu cabaran dan harapan kep...