Tuesday, March 24, 2009

MENCARI LUBUK untuk MANCING

MARI BERTEMU DI LINGGA

Sekadar menyampai hasrat teman aku yang bekerja keras mempromosikan Kepulauan Riau... aku paparkan poster Tamasya Kepri iaitu event memancing di LINGGA, Riau sana. Nampaknya percuma saja event ini, cuma perlu tambang dari sini ke Bentan dengan menaiki feri...itu saja. Dari Bentan rombongan mancing ini disediakan feri ke LINGGA dan tempat tinggal disediakan secara percuma..... memang menarik!

Aku pernah ke sana beberapa tahun yang lalu dan ketika itulah aku berkenalan dengan sdr Sapril Sembiring ini, seorang yang baik hati dan sentiasa ingin membantu. Sehinggakan aku dapat melihat keseluruhan Pulau Bentan dan sudah pasti dapat aku melawat makam-makam lama di sana termasuk makam Raja Haji.

Eloklah.. sesekali kita ingin makan angin... kita ke sana... sana itu orang-orang kita belaka dan dengan kesempatan itu, pasti sudah kita dapat merapatkan diri kita dengan sejarah-sejarah bangsa kita. Agar kita akan terus jadi Melayu.......

No comments:

Cabaran & Harapan

Buku ini merakamkan catatan pengembaraan siri Kembara Jejak Warisan Jawi (JWJ) ke luar negara yang memberi seribu cabaran dan harapan kep...